mandag den 9. maj 2016

Opsamling

Dagsorden

1.
  • Se respons på mail på Skoleplan
  • Ret din outline og print igen 
    • Tjek for store og små bogstaver
    • Tjek at der er den information som der skal være, nogle mangler faktisk navn på. Se nederst. 
  • Aflever to eksemplarer i printet form og læg i plastlomme. Dette eksemplar sendes til censor 
  • Aflevér også på Skoleplan under i dag - tjek at det er den rigtige outline. Husk at kald dokumentet dit navn så når jeg downloader, kan jeg se hvem det er. 
  • Print dine kilder, eller saml dem i et dokument. Kald dokumentet kilder + dit navn. send dokumentet til mig under lektier i morgen. (tror ikke man kan sende to dokumenter på samme dag i Skoleplan)
2. 
  • Forberede dine tekster. Brug skemaet Sum Up som du har arbejdet med i løbet af skoleåret. Sæt fokus på dit ordforråd. Øv ord hver dag frem til eksamen som du øsker at benytte. 
  • Forbered en fremlæggelse ud fra din outline for en af dine klassekammerater. Find en partner som har samme emne som dig. Brug hinanden og udnyt det kæmpe læringpotentiale der er i at dele. Se evt. på kildevæggen hvem der har samme emne som dig. 
  • Fremlæggelse sker tirsdag d.10.maj kl.8. 

Eksempel på sidehoved i outline


Korinth Efterskole - Spejderskolen

Name: 
Student number: 
Form: 10th
Subject: English
Teacher: Karin Kjær
Date: 2016-05-04



Spejderskolen – Korinth Efterskole
Navn: 
Elevnr: 
Klasse: 

Eksempler på oplysning af kilder:

Sources

Literature
Gandhi, a Changemaker, Authur´s name, Gyldendal 2009

Film
Gandhi, BBC documentary, www.filmstriben.dk/.....
Why? Human Rights Ad, www.youtube.com/....

Website
Gandhi and the Cast System, James West, www.blogjameswest.uk/...


Dispositionen skal indeholde:
  • elevens navn og klasse
  • titel på det lodtrukne tema (main topic)
  • titel på det selvvalgte emne (my topic)
  • kort begrundelse for valg af emnet (why did I choose this topic)
  • dispositionens punkter
  • kildefortegnelse over tekster og andre oplysninger, der er anvendt i forberedelsen
  • lærerens og elevens underskrift


Ingen kommentarer:

Send en kommentar